ژوئیه ۲۰۱۸

تشویق کودکان

آیا می‌خواهید کودکان موفق پرورش بدهید؟
مراقب باشید چه به آن‌ها می‌گویید

دلایل روان‌شناختی چاقیِ کودکی

این مسئله که آیا مسائل روان‌شناختی مرتبط با چاقی کودکان فاکتورهای مؤثر در چاقی کودکان هستند و یا این‌که از علائم چاقی هستند، خود مسئله‌ای قابل‌بحث است.

چهار راه برای حل تعارض در رابطه‌ی والد_کودک

ابزار قدرتمند جدید برای بهبود رابطه با کودکانتان
هر والدی با این مراسم شبانه آشناست: هر شب برای کودکتان یک داستان قبل از خواب می‌خوانید، سپس با طوفانی از " نمی‌خواهم به تخت خواب بروم!!! " مواجه می‌شوید. همه ما والدین با این مصیبت مواجه هستیم، تا زمانی که آخرین قطرات صبرمان نیز سرریز شده و کودکانمان را با یک رفتار و یا چند کلمه نه چندان مهربانانه پذیرایی می‌کنیم. سرانجام کودکمان به خواب می‌رود اما ما بیدار می‌مانیم، درباره‌ی کارمان و یا حرف‌هایی که زدیم و بعضاً به این‌که ما بدترین پدر و مادر روی زمین هستیم، فکر می‌کنیم.

اعتراف کن گاهی از فرزندت متنفر می‌شوی

نقش‌های اندکی در زندگی به اندازۀ پدرومادر بودن بی‌رحمانه تداوم دارند. پیش از بچه‌دارشدن اغلب ما خودمان را صبور، مهربان و اهل مدارا می‌دانیم. اما فقط چند سال بچه‌داری این توهمات را از بین می‌برد و ما خود را عریان می‌بینیم: اهل خشونت، عصبانی و چیزهایی که حتی فکرش را هم نمی‌کنید. بسیاری از والدین عشق و نفرت توأمان به فرزندشان را تجربه می‌کنند، اما همواره سعی در انکار آن دارند. آگاهی از این احساس دردناک است اگرچه گاهی کارکردهایی نیز دارد.